torsdag den 4. april 2013

Skyr fra Cheasy

Har tidligere haft nævnt skyr på facebook, hvor der var en der skrev til mig og spurgte hvad det var, og hvordan man kunne bruge det.
Normalt køber jeg bare almindelig skyr på 0,2 % fedt, men idag købte jeg en fra Cheasy med hindbær, hvor der så var 0,4 % fedt i - men det er jo stadig ikke meget.

Skyr er et islandsk mejeriprodukt, som er meget fedtfattigt og har et meget højt indhold af protein, hvilket også er grunden til at det mætter så meget, som det gør.
Det smager frisk og syrligt, og man kan putte en masse i, såsom bær, honning osv.
Man kan eksempelvis blende jordbær i, og forholde det sundt - men man kan også gøre det en smule sødere, ved at blande lidt sirup i og skære jordbær, hindbær eller andet ud, og lægge ovenpå.
Jeg synes det er super lækkert, og en super god morgenmad.

Den jeg idag prøvede fra Cheasy, er også rigtig god, men personlig foretrækker jeg den neutrale, med lidt sirup og jordbær - mums!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom med din mening, jeg tager glad imod :-)